Manja Malinja
Assalamualaikum, rakan-rakan pembaca!

Lama tidak bersua... Alhamdulillah, aku telah kembali bekerja selepas cuti bersalin 90 hari... Ya, aku telah dikurniakan Allah seorang lagi puteri yang bernama Nur Ainuha. Inshaa Allah, aku akan story panjang lebar tentang puteri aku ni...

Setahun tiga bulan...tempoh singkat buat aku namun Allah permudahkan urusanku...

Gambar Hiasan: Keindahan bunga kertas di Putrajaya, cantik dan ceria serta menggembirakan walaupun tiada bau dan berduri.

Hari-hari aku berulang memang memenatkan lagi menyakitkan badan dan ekonomi peribadi seperti menikmati kegembiraan bunga kertas di atas. Sakit kerana duri cabaran, menanggung cabaran sendiri yang tidak didendang ibarat tidak berbaunya bunga kertas tetapi indah kerana tidak terkiranya pengalaman yang diperoleh ibarat bunga kertas yang banyak dan ceria.

Bunga kertas ini lasak kerana bunganya lebat ketika keadaan sekitar mencabar. Kepelbagaian jenis dan warna menggambarkan kepelbagaian ragam kehidupan hidup di dunia ini.

Demikian coretan ringkas diriku kali ini. Semoga kita bersama-sama menyerlah walau diasak keadaan mencabar seperti bunga kertas ini.


Manja Malinja
Behrang Ulu



0 Responses