Manja Malinja
Assalamualaikum, semua. Hmmm...setelah hampir dua (2) bulan, aku kembali menjengah teratak ini. Kesibukan dan tekanan di tempat kerja ini buatkan diriku "terkena" Sindrom Malas... Buat ala kadar aja...

Tidak dinafikan ada nada kesal di situ sebab aku pun takdela jenis pemalas tapi rasa hati tu dah mula rasa tak seronok kerja di sini...

Malas ala-ala badak ni kot... berkubang aja gayanya...tak produktif...

Sebab 1: mental aku penat nak memikir semua benda, itu nak tau, yang ni nak kena jaga... Hellooo...otak daku ni cuma satu... semua gelojoh nak cepat, bukannya tak boleh sabar, kan???

Needs for timeout...

Sebab 2: badan aku pun penat yang teramat sangat, nak suruh buat semua benda... yang tak bertuan pun kena port... ko ingat tangan dengan kaki aku sepuluh atau 20 pasang... letih yob...

Sebab 3: aura negatif dah mula menjalar di pejabat ni... mau tak nye... yang seorang tu dengan kepala inspirasi tak sudah dan kegelojohan yang kronik, yang seorang tu dengan melatah panjang yang tak habis-habis, bodek tak kena tempat, cuti, el atau mc bila takleh setel... yang lain-lain terpinga-pinga, middlemen juga yang teruk dikerah dan diperah minda dan keringat sehingga putus urat senyum di wajah...sapa nak tolong tu???

Mencari motivasi untuk maju... melalui karya seni (mungkin)???



0 Responses