Manja Malinja

Salam...rilek jap, ok. Hari ni sebenarnya aku tensen yang melampau sampai dah tahap luar kawal. Apa dan bagaimana, biarlah rahsia...

Jadi, hari ni aku nak bercerita pasal.... makan.
Gambar kat sebelah ni aku snap masa jamuan boss aku belanja. Dah hobi aku tangkap gambaq makanan...

Ikan bakar ni jadi satu menu wajib bagi penggemar ikan. Ikan bakar ni menu yang terkenal di Umbai, Melaka. Selain itu, sepanjang hidup aku, ikan bakar yang sedap juga ada kat Tanjung Dawai. Masa zaman aku sekolah menengah dulu, abah selalu gak bawa kami sekeluarga makan kat Tanjung Dawai. Ikan bakar ni boleh dicicah dengan ayaq asam, sambal kicap atau yang paling sempoi cicah dengan sos cili aja.

Ikan yang paling sedap dibakar adalah ikan cencaru, ikan kembong dan ikan pari...

Menjilat jari beb...Jom Makan...
Label: edit post
0 Responses